خبر مهم برای فرهنگیان | ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای معلمان جوان

رضا مراد صحرایی درباره موضوع تأمین مسکن فرهنگیان، اظهار داشت: این موضوع، به‌ویژه مسکن فرهنگیان جوان، در دستور کار است و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، یک ساز و کار جدید برای این کار پیدا کردیم.
خبر مهم برای فرهنگیان | ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای معلمان جوان
کد خبر : ۵۹۳۱۷

تأمین مسکن برای فرهنگیان امری بسیار حیاتی و ضروری است. این افراد نقش بسیار مهمی در تربیت نسل‌های آینده، حفظ فرهنگ و ارزش‌های جامعه دارند، بنابراین دسترسی آن‌ها به محیط‌های زندگی مناسب و پایدار امری بسیار حائز اهمیت است.

تأمین مسکن برای فرهنگیان باعث افزایش استقرار و ثبات آن‌ها می‌شود، که نهایتاً منجر به بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده‌شان می‌شود. این اقدام نه تنها باعث رشد و شکوفایی فرهنگیان می‌شود بلکه به تقویت و پایداری نظام آموزشی نیز کمک می‌کند. این برنامه قابلیت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی بر توسعه کلان افکار جامعه دارد.

رضا مراد صحرایی درباره موضوع تأمین مسکن فرهنگیان، اظهار داشت: این موضوع، به‌ویژه مسکن فرهنگیان جوان، در دستور کار است و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، یک ساز و کار جدید برای این کار پیدا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مسکن، به ویژه برای معلمان جوان ما بسیار مهم و ریشه تأمین آن در تأمین زمین است. خوشبختانه با امکانی که در قانون جدید مسکن فراهم شده است، تعدادی از زمین‌های در اختیار وزارت آموزش و پرورش، مولد می‌شوند و تغییر کاربری پیدا می‌کنند تا برای ساخت مسکن فرهنگیان عزیز استفاده شوند.

حساب بازنشستگان پر پول می‌شود

صحرایی گفت: برنامه ما این است که حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان عزیز، آنان که قبلا از این مزایا استفاده نکرده اند، بسازیم. این فرایند به لحاظ قانونی آغاز شده است و امیدوار هستیم در هفته معلم به طور رسمی، زمین‌ها به سازندگان واگذار شود و ان‌شاالله از آن زمان، کار ساخت مسکن را آغاز کنیم.

امیدوارم این کار به زودی انجام شود

وزیر آموزش و پرورش، همچنین درباره معلمان حق التدریسی، تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش در تعامل با یکدیگر، ساز و کاری طراحی کرده اند که هم حقوق حق‌التدریسی‌ها افزایش یابد، به گونه‌ای که برای معلمان عزیز، جذاب باشد، هم اینکه هر ماه پرداخت شود. این مسئله که هم اکنون شرمنده معلمان هستیم و از آغاز سال تحصیلی، حقوق آنان را پرداخت نکرده‌ایم، پیش‌تر باید پیش‌بینی می‌کردیم و در بودجه می‌گنجاندیم.

صحرایی گفت: امیدوار هستم این کار به زودی انجام شود و در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار می‌گیرد؛ هم سازمان اداری و استخدامی کشور به این کار معتقد است که برای رئیس جمهور محترم، گردش کار فرستاده‌اند و هم سازمان برنامه و بودجه.

وزیر آموزش و پرورش، همچنین درباره تأمین سرانه‌های دانش آموزی، اظهار داشت: در این حوزه به علت محدودیت منابع، عقب‌ماندگی داریم. اکنون، نقطه تمرکز ما، مدارس شبانه‌روزی است که باید به آن‌ها توجه ویژه کنیم. پرداخت به آن‌ها را همین چند روز پیش انجام دادیم، به گونه‌ای که ان شاالله تا پایان سال تحصیلی، این مدارس، مشکل تأمین سرانه نخواهند داشت و این کار مهمی بوده، اما موضوع بیش از این حرف‌ها است؛ دستور رئیس جمهور، تمرکز بر مدارس دولتی است. در نتیجه، سرانه‌ها را به مدارس شبانه‌روزی در وهله اول، مدارس عشایری و روستایی در وهله دوم و مدارس عادی دولتی مناطق محروم در وهله سوم، خواهیم فرستاد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر